Posted on Lasă un comentariu

Mierea de albine – în alimentația sportivilor

Mierea de albine – în alimentația sportivilormierea de albine

Deoarece sporturile au devenit foarte importante în prezent, în școli și universități, iar antrenorii de sport sunt continuu preocupați sa găsească metode pentru sporirea forței, a energiei și rezistentei oamenilor din echipele lor, va voi prezenta de ce este buna mierea de albine în alimentația sportivilor.

Problemele cu care se confrunta sportivii sunt: hrana ideala înainte de efort, mijloace de refacere după efort și metode de susținere  a efortului. Care aliment sau băutura ar fi mai eficace în aceste situații?

Conform informațiilor din domeniul sporturilor, de la cei care se antrenează și își păstrează condiția fizica hrănindu-se cu diferite alimente și băuturi, s-a stabilit pentru câteva alimente și băuturi energetice comune următoarea scara de valori (scara de la 1 la 10): mierea de albine, 9; glucoza, 7.5; sirop de porumb, 7; zahar nerafinat, 6; zahar rafinat, 4.5 . În clasarea acestor alimente energetice comune sa ținut seama de următorii factori: (1) reacția măsurabilă; (2) digestibilitatea; (3) reacția chimica (aciditate, etc.); (4) toleranta generala a organismului sportivului pentru alimentul respectiv; (5) conținutul de calorii; (6) gust; (7) cost; (8) ingrediente de baza.

Din analiza reies următoarele:

  1. în măsura în care se poate aprecia, mierea de albine satisface în chip ideal toate nevoile energetice ale sportivului atât în perioada de pregătire a efortului, cât și pentru susținerea efortului în sine și refacerea rapida a forțelor după efort;
  2. având un conținut ridicat de calorii chiar și administrata în porții mici, mierea de albine poate furniza energia necesara;
  3. datorita gustului sau plăcut, mierea de albine este pentru sportivi un aliment foarte mult folosit;
  4. mierea de albine este tolerata de sportivul obișnuit în cantitate mai mare decât oricare alt aliment sau băutura energizanta;
  5. din cauza aplicațiilor ei multiple, mierea de albine poate fi folosita în multe feluri și în combinație cu alte alimente sau băuturi;
  6. mierea de albine este un aliment curat, lipsit de microbi și substanțe iritante.

Recomandăm mierea de albine:mierea de albine

  1. inclusa în mesele din perioada premergătoare efortului;
  2. după efort;
  3. ca fortifiant în întreruperile din perioada efortului;
  4. în masa zilnica, mai cu seama la micul dejun, pentru a furniza energia necesara;
  5. ca îndulcitor și ingredient în sosuri;
  6. în combinație cu alte alimente ca: salata de fructe, iaurt, creme din oua și lapte, budinci de orez, etc.
  7. ca îndulcitor în preparatele culinare;
  8. în fabricarea bomboanelor;
  9. în general, în locul altor agenți edulcoranți de uz caznic.

Rezistenta

Sportivi care au fost supuși la teste de rezistenta au realizat performante mai bune când cu 30 minute înainte de începerea probei au primit câte 2 linguri de miere de albine. Ori de câte ori s-a renunțat la acest tratament, s-a constatat o scădere neta a randamentului. Aceasta sa confirmat în testele următoare: sprinturi repetate pe distanta de 50 m cu pauze intre ele de 5 minute; cursa continua la viteza de 1600 m în 6 minute.

Observație: atunci când concurenții primeau miere de albine și la jumătatea drumului, randamentul sporea.

Refacerea forțelor

Când după un efort intens sportivii au primit miere de albine, ei și-au refăcut forțele mai repede și au putut relua efortul mai curând.

Observație: date fiind aceste reacții, recomandam alimentația cu miere a sportivilor care, după antrenamente sau meciuri grele, trebuie sa treacă la studiu. Includerea mierii de albine în alimentația studenților le da posibilitatea sa învețe mai bine, deoarece aceasta le restabilește forțele.

Susținerea efortului

Sportivii cărora li s-a dat miere de albine în pauzele dintre reprize la jocuri, hochei, baschet și fotbal s-au simțit mai puternici și mai putin obosiți în ultima parte a activității desfășurate.

Program încărcat

Sportivii care trebuiau sa susțină 2 meciuri, în doua zile consecutiv, au arătat ca au suportat mai bine efortul celui de al doilea meci atunci când li s-a dat miere de albine pentru restabilirea forțelor după primul meci și înainte de cel de al doilea.

Pierderea de energie

Când sportivii, care trebuiau sa facă antrenament sau sa joace după orele de școală sau muncă, au primit miere de albine la dejun, ei nu s-au mai simțit obosiți ca de obicei, în timpul efortului. Cei care de obicei pe la orele 10 dimineața își “pierdeau forțele” au declarat ca starea lor s-a îmbunătățit simțitor când în micul dejun a fost inclusa mierea de albine.

Recomandăm așadar acest aliment tuturor sportivilor, precum și celor care trebuie sa-și păstreze forțele la un nivel ridicat tot timpul zilei.

Facebook: Miere Darul Florilor

Lasă un răspuns