Posted on Lasă un comentariu

Datorită mierii va recuperați energia pierdută

Mierea este energie…

Când depuneți efort fizic sau faceți sport, fie el de agrement sau de performanta, necesarul de carbohidrați creste considerabil.mierea este energie

Dacă activitatea fizica se întinde pe mai multe ore, în care nu beți și nu mâncați nimic, organismul va trebui sa apeleze la rezervele proprii de energie.

Rezervele de carbohidrați din musculatura și ficat (glicogen) se mobilizează mai repede decât grăsimea. Cu cât mai mult se golesc rezervele de glicogen, cu atât mai repede obosesc mușchii și scade performanta. Din acest motiv este foarte important ca sportivii și persoanele care fac munca fizica sa își protejeze și sa își refacă rezervele de glicogen printr-o alimentație suficienta cu energie.

Principalele surse de energie din hrana omului sunt carbohidrații și lipidele.

Pe lângă pâine și cereale, alte alimente bogate în carbohidrați sunt fructele, păstăile și cartofii. Atunci când activitatea fizica intensa duce la atingerea unui necesar zilnic de peste 3000 kcal, acoperirea acestuia cu carbohidrați poate fi dificila. În acest caz se poate apela la sucuri de fructe, fructe uscate si miere.

Mierea este energie…

În viata de zi cu zi oamenii apelează frecvent la alimente bogate în glucide pentru a se asigura ca dispun de suficienți carbohidrați. Atenție, însă, deoarece de multe ori dulciurile nu conțin doar lipide. Ele au cantități mari de glucide care ard repede. Carbohidrații care trec repede în sânge, precum glucoza, zaharoza și maltodextrină provoacă o secreție sporită de insulina și duc la o utilizare și mai intensa a rezervelor de glicogen din musculatura. Astfel, în scurt timp performanta va scădea. Glucoza usca țesuturile, ceea ce duce la amețeala și transpirație. Mierea nu are acest efect, ci, din contra, ajuta la creșterea rezistentei la efort. Pentru regenerarea și creșterea performantei se recomanda batoanele de musli cu fructe uscate, fulgii de cereale și mierea. Alte exemple de gustări bogate în carbohidrați sunt fructele cu iaurt și salatele de fructe cu miere.

Lasă un răspuns